Ikuti Blog Cheritera

Thursday, March 17, 2011

Kursus Kejurulatihan

Salam Seperguruan.

Saya ingin mengucapkan jutaan terima kasih dan tahniah kepada jurulatih-jurulatih yang dapt menghadirkan diri mengikuti Kursus Kejurulatihan Lintau pada akhir tahun lepas. Untuk pengetahuan rakan2, tidak ramai jurulatih yang hadir atas sebab2 tertentu dan tidak dapat dielakkan.  Namun begitu, objektif Kursus telah tercapai dengan keseragaman buka langkah dan ibu asas dalam perguruan dilaksanakan. Semua jurulatih yg hadir diiktiraf sebagai jurulatih yang boleh membetulkan dan mengembangkan ilmu seni silat lintau di mana2 lokasi gelanggang yang dibuka khususnya di dalam negeri Johor.
Mereka yang hadir mendapat tunjuk ajar secara langsung daripada En. Othman bin Hj. Ideris @ Wak Man yang merupakan Ketua Jurulatih Negeri Johor.  Mana2 pergerakan yang diajar oleh beliau merupakan langkah sebenar dan yang sepatutnya diajar kepada pelatih2 silat yang baru. Terima kasih kepada Wak Man yang turun padang mengajar ibu asas kepada jurulatih yang datang.

Oleh yang demikian, tanggungjawab jurulatih2 tersebut ditagih untuk meuwar2 kan langkah sebenar kepada ahli di gelanggang lain dan apa yang mereka ajar adalah digunapakai dan perlu diikuti.  Perhatian kpd jurulatih2 yang tidak dpt hadir pada kursus tersebut, diharap dpt menerima perubahan ini dgn hati terbuka.  Semua yang dilaksanakan adalah untuk perpaduan dan kemantapan dalam Perguruan Silat Lintau Johor.
Sekian, salam ukhuwah utk semua.

No comments:

Related Posts with Thumbnails