Ikuti Blog Cheritera

Monday, January 12, 2009

kejamnya ..... zionis!

Lama gak rasanya tak mencoretkan apa2 kat blog ni. Sejak musim sekolah bermula la ni, memang sibuk n masa nak jenguk blog ni pun agak terbatas. Tapi terasa nak tulis jugak bila teringatkan kekejaman Israel kat tanah Palestin. Kesian kan mereka ( rakyat Palestin la) . lebih2 lg bila melihat foto2 mangsa serangan Israel tu. Sangat menyayat hati. Paling sedih, mangsanya kanak2 yg tak tahu makna perang. So, banyaklah aku terima doa2 dan ucapan2 bersemangat untuk membantu rakyat Palestin yang menderita tu. Dah jejak 2 minggu Israel ni 'mengetest' senjata2 mereka. Apa yg boleh kita buat? Itu soalan untuk kita. Senang cerita kita takleh nak buat apa2. Apa ketidaknye, orang arab yg sebangsa pun tak mampu buat apa2. Tengok ajela... Arab saudi, mesir dan yg sekutunya apa yg mampu mereka buat? Teringat akan sabda nabi yang lebih kurang maksudnya, pada akhir zaman nanti, orang Islam memang ramai tapi seperti buih2 ombak yang hilang bila sampai ke pantai. Rapuh. Terbukti dah.... Orang islam dikatakan seramai 1.3 bilion, tp syg tak mampu nak lawan Yahudi yang tak ada negara dan dikatakan tak sampai sejuta orang di Palestin. Masing2 (org2 arab la), sama ada takut, ada kepentingan politik atau buat tak tau je tentang hal tersebut. Yang tetap menjadi mangsa, orang Palestin ( org Islam )

Di sini adalah jenama2 buatan org Yahudi yang semestinya kita sedaya upaya elak untuk menggunakannya. Takyah belilah senang cerita. Jika bg free pun, takyah ambil. Antaranya COCA COLA, HUGGIES, MC DONALD ( selalu gak g sini ), CLINIQUE, DONNA KARAN, STARBUCKS (orang kata sedap airnya, tp sedarlah... ibarat minum darah orang Islam Palestin. Bayangkan, maybe tak jd nak minum ), KOTEX (yg girls kena cr yg lain la ), LOREAL, NESTLE (ni pun payah gak nak buang. try la..) dan MAYBELLINE. Ini antara jenama barangan yang ada, yang memberi sumbangan hasil jualannya kepada tentera Israel. Mgkin ramai yang sedar tp buat2 tak sedar. Nak buat mcm mana, barangan Yahudi ni dah semakin sebati pd orang Islam sebab tu mereka ( Israel) bongkak. Ada lagi barangan lain yang tak dinyatakan di sini. Pandai2 la pk bila nak membeli brg keperluan harian kita. Nak mudah, galakkan diri beli barangan buatan Malaysia. Marilah kita boikot barangan mereka agar mereka berasa akan kuasa beli orang Islam memang kuat.

Selain memboikot, ni ada beberapa ayat yg diminta untuk dibacakan dan didoakan untuk orang Palestin. Antaranya, Surah al-Fath ayat 26-27, surah Yunus ayat 85,86 dan 88. Selain itu, bacakan juga kalimah LAILAHAILLALLAH, ALLAHUAKBAR & surah al-Ikhlas 3x untuk Masjid Aqsa. Kita tak mampu nak angkat senjata lawan Israel, tetapi kita mampu angkat tangan berdoa untuk menewaskan mereka. Allah jua yang Maha Berkuasa. Kita tawakkal sambil berdoa juga hal ini tidak berlaku di negara kita. Amin...

Sejahtera untuk Palestin.... TAKBIR!!!!

1 comment:

NoorGie said...

ermmm betul la kebanyakan barang-barang tu mmg dah sebati ngan hidup kita...buat la yang kita mampu...

Related Posts with Thumbnails